
Salgstrening
Salgstrening handler om å skape resultater. Da må man gjøre de riktige tingene, på riktig måte og til riktig tid.
Slik jobber jeg:
Når jeg lager salgstrening sammen med mine kunder jobber jeg etter fire enkle - og viktige steg.

Innsikt

Design

Utførelse

Analyse
Innsikt
Innsikt handler om å forstå situasjonen riktig. Det er i all hovedsak tre ting vi må vite for å gjennomføre en effektiv salgstrening:
​
-
Hva vil vi oppnå?
-
Hvor er vi idag i forhold til dette?
-
Hvorfor er det et gap her?
​
Svarene på dette vil gi oss et bilde av hva vi bør trene på. Hva er det enkleste vi kan gjøre for å skape vesentlige resultater i retning av målet.
Design
Nå har vi klare svar på hva som "mangler" for å tette gapet mellom der vi er og der vi vil være. Det neste steget er da å lage en prosess som er egnet til å ta selgerne fra der vi er til dit vi ønsker å være. Det handler både om innhold, men også om format og struktur.
Utførelse
Når man har designet en god prosess handler det om å gjennomføre denne - på denne måten man har designet den. Detaljene er viktige!
Analyse
Salgstrening er en prosess og den må være dynamisk. Underveis vil man få mer innsikt og denne må man bruke til å justere kurs der det trengs.
